Din kampanjsida kan vara skillnaden mellan en lyckad kampanj och en misslyckad kampanj

Kampanjsidor är ofta ett bra sätt att visa ditt budskap, din information eller din produkt oavsett om du har som målsättning att sälja, informera eller presentera. En kampanjsida är en webbsida som skapats och ligger helt skild från företagets vanliga hemsida. Givetvis kan, och kanske bör du ha en kampanjsida som följer din vanliga grafiska företagsprofil men en helt separat sida som kan utesluta all den informationen som kunden inte är intresserad av ger ofta en högre och bredare konverteringsgrad.

Klart och tydligt budskap

En webbplats tillåter inte alltid att undersidor eller utrymme utformas på olika sätt. Att skapa en kampanj på en befintlig sida ger oftast inte samma fokus på den enskilda kampanjen som en kampanjsida som utformas endast för ändamålet.
Att hänvisa en kund till en kampanj på den ”vanliga” webbplatsen innebär att kunden ofta blir distraherad av annan information. Länkar som ”Om företaget”, ”Hitta hit”, ”Kontakta oss”, ”Kolla vår facebook-sida” och liknande är alla exempel på saker som kan få din kund att tappa fokus och glömma varför hon egentligen är här.

Uppföljning av reklam i tryck, tidning, tv eller radio

Genom att hänvisa till en unik webbadress på ditt tryckmaterial eller i din kampanj kan du läsa av nyttig statistik och och se vilken typ av reklam som fungerar för dina kampanjer. Se vilka reklamkanaler som genererar flest besök på din kampanjsida samtidigt som du kan visa precis det kunden eftersöker.

Lättare att rikta kampanjer till specifika målgrupper

Genom att lägga din kampanjsida på en egen adress, en underdomän eller helt egen domän, väljer du själv om kampanjen skall vara synlig för alla eller bara för de som nås av din kampanj. Vi kan hjälpa dig att ge råd om vad som passar bäst för dig.

Större konverteringsgrad

När vi designar och utformar din kampanjsida fokuserar vi på ditt budskap och din målsättning med kampanjen. Oavsett om du skall sälja en enskild produkt eller om du vill att besökaren skall fylla i ett formulär eller en ansökan, ser vi till att det är det som syns på din kampanjsida.

Fördelar med kampanjsidor

[checklist]
  • Mer och tydligare information för ditt ämne. Besökaren slipper distraheras av annan information på sidan.
  • Tillåter dig att arbeta ”utanför boxen” med större möjligheter än din webbplats kan erbjuda.
  • Ger dig större möjlighet att följa upp dina kostnader för reklam och annonser.
  • Speciella rabatter
  • Ökad konvertering
[/fusion_checklist]

Bra att tänka på

[checklist]
  • Tydligt syfte med sidan? Vad är det som skall visas och vad vill kunden se när besöket väl sker?
  • Vad är din målsättning för varje besökare? Skall hon handla? Anmäla sig? Göra en undersökning? Ha en tydlig ”Call To Action”
  • Vem riktar sig kampanjsidan mot? Skapa en tilltalande design och bra budskap för din målgrupp.
[/fusion_checklist]